BUDAK PEREMPUAN TERJATUH DARI TINGKAT 6

loading...
BUDAK PEREMPUAN TERJATUH DARI TINGKAT 6


Apabila admin memberitahu yang budak itu terjatuh kerana ibunyasedang main HP, maka ramai yang marahkan Admin. Nah, sertakan bukti bukan untuk mencari kesalah ibunya tetapi bagi sang pengkomen yang tau nak salahkan Admin sahaja


poor girl,lying in a pool of blood with her slipper beside her

Poor Girl! (From" Perak Today")
Baru terjadi kat kenanga whole city, anak kecil berumur 6 tahun terjatuh dari escalator tinggat 2 ke B2, jarak kanak-kanak malang ini jatuh adalah setinggi 6 tingkat


 Seorang gadis berusia enam tahun maut selepas terjatuh dari tingkat dua daripada Kenanga Wholesale City Mall di Kuala Lumpur hari ini.
Kanak-kanak itu dipercayai bermain di eskalator ketika kejadian itu berlaku pada 3:04.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zainol Samah berkata gadis itu, Nurhayada Sofia Musa, datang ke pusat membeli-belah dengan ibu bapanya. Beliau meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. (Dari Mlaaysian Insider)

KUALA LUMPUR: Ibu kepada yang berusia enam tahun Nurhayada Sofia Musa adalah dalam perhatian selepas rakaman CCTV dia remeh-temeh dengan telefon beliau tidak lama sebelum gadis itu jatuh ke kematiannya mencetuskan kemarahan di kalangan rakyat Malaysia di media sosial.
Dalam rakaman minit panjang, Nurhayada boleh dilihat bermain berhampiran eskalator di tingkat dua Kenanga Wholesale City Mall dengan kakaknya dan ibunya berdekatan.
ibu sebelum ini telah di telefon dan kemudian seolah-olah mula menghantar mesej. Kemudian, gadis itu telah viewed memanjat kelek dan jatuh melalui jurang antara langkan dan eskalator.
ibu Nurhayada, yang sangat sehingga itu masih remeh-temeh dengan telefon beliau, berlari turun eskalator dengan anak perempuannya lain mengekori selepas beliau.
Ditangkap pada kamera: A grab dari CCTV yang menunjukkan Nurhayada mendaki lebih langkan (gambar 2) dan jatuh melalui jurang antara kelek dan eskalator.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, SAC Zainuddin Ahmad berkata polis sedang menyiasat kejadian yang berlaku kira-kira pukul 3 petang pada hari Jumaat.
Juga disiasat kemungkinan kecuaian oleh ibu Nurhayada ini.
"Kami berharap menahan diri dari orang ramai membuat spekulasi mengenai perkara itu," katanya.
Satu sumber yang rapat dengan penyiasatan itu berkata polis telah mempersoalkan ibu bapa mangsa.
keterangan mereka diambil bagi membantu siasatan kes itu, yang diklasifikasikan sebagai "kematian mengejut" tanpa unsur-unsur jenayah.
"Jika kita menerima arahan untuk mengklasifikasikan semula kes itu sebagai kecuaian di bawah Akta Kanak-kanak, kami akan berbuat demikian," kata sumber itu.
Persatuan Malls Shopping Malaysia penasihat H.C. Chan dipanggil untuk langkah-langkah keselamatan yang lebih besar, berkata jurang tidak perlu wujud antara panel dan eskalator.
"Perlu ada satu halangan untuk menghalang sesiapa daripada memasuki ruang," katanya.
Tetapi beliau menegaskan bahawa ibu bapa yang membawa anak-anak ke tempat-tempat awam juga perlu memerhatikan mereka.
Chan berkata pusat biasanya mempunyai papan tanda mengingatkan orang dewasa menemani kanak-kanak apabila menggunakan eskalator.
Jurucakap pusat membeli-belah semalam enggan mengulas mengenai isu itu sehingga siasatan polis selesai.
Persatuan Berdaftar Penjagaan Anak Providers Malaysia P.H. Presiden Wong menggesa pusat membeli-belah untuk mempunyai dasar perlindungan kanak-kanak di bangunan mereka supaya mereka dapat mengurangkan risiko kemalangan.
"Ia juga akhirnya kewajipan ibu bapa untuk menjaga anak-anak muda mereka. Ibu bapa tidak boleh menganggap bahawa anak-anak boleh menjaga diri mereka sendiri, "katanya 

890,670 Views
Tadi Admin ada siarkan gambar anak kecil yang terjatuh dari escalator di Kenanga Wholesale City. Apabila admin memberitahu yang budak itu terjatuh kerana ibunyasedang main HP, maka ramai yang marahkan Admin. Nah, sertakan bukti bukan untuk mencari kesalah ibunya tetapi bagi sang pengkomen yang tau nak salahkan Admin sahaja. Terima kasih kepada pembaca yang share video ini dengan kami.
Tolong jaga anak-anak anda
loading...

0 Response to "BUDAK PEREMPUAN TERJATUH DARI TINGKAT 6 "

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
fx khairol: #headlineatas { opacity:1.0; height:auto; width:auto; position:absolute; top:380px; left:85px; align:center; border-bottom:1px #005094 solid; border-bottom:0px blue solid; color:#333; padding:0px; z-index:1001; font-size:13px;}
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close